FAQ,
czyli najczęściej zadawane pytania.

Przeczytaj nasze FAQ, aby wiedzieć więcej o odzyskiwaniu danych w HouseOfData. Kliknij w treść pytania, aby zobaczyć odpowiedź.

Masz możliwość przesłania swojego starego dysku, dzięki temu odczyt danych będzie tańszy, a Twój nośnik zostanie poddany recyklingowi. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

W przypadku chęci sprzedaży większej ilość dysków twardych prosimy o kontakt mailowy, na tej podstawie dokonamy wyceny.

Niestety, istnieje ryzyko że część odzyskanych danych będzie nieczytelna. Może być to spowodowane nadpisaniem danych lub uszkodzeniem talerzy w dysku, na których znajdują się dane.  Nikt nie może udzielić gwarancji odzyskania 100% danych. Zlecenie traktujemy jako zrealizowane w przypadku przeskanowania minimum 70% sektorów pamięci nośnika.

Zlecenia odczytu danych wykonujemy tylko i wyłącznie dla osób, będącymi właścicielami nośników, które zostały nam przekazane. 

Istnieje ryzyko utraty gwarancji po wykonaniu usługi odzyskiwania danych. Większość metod jest bezinwazyjna, dzięki czemu nie powinna doprowadzić do jej utraty. W przypadku konieczności zastosowania metod inwazyjnych, poprosimy Cię najpierw o wyrażenie na nie zgody.

Niestety, nie ma fizycznej możliwości odzyskania danych w tak ekstremalnym przypadku. Nawet minimalna rysa na powierzchni talerzy jest dużym wyzwaniem przy odzyskiwaniu danych.

Staramy się przekazać strukturę katalogów przed zaakceptowaniem kosztów odzysku danych. Niestety, nie zawsze jest to możliwe. Dlatego Klient ma 14 dni od zakończenia realizacji usługi na weryfikację danych oraz zgłoszenie ewentualnej reklamacji. 

Gwarancja nie obowiązuje, jeżeli Klient zataił informacje kluczowe np. jeżeli odda nośnik ze skasowanymi danymi, a tak naprawde nośnik był przywrócony do ustawień fabrycznych. Lub jeżeli dostarczył zniszczony nośnik i zapomniał wspomnieć, że oprócz mechanicznego uszkodzenia dane są jeszcze skasowane (to są dwie oddzielne usługi).

Ekspertyza w trybie ekonomicznym, jest całkowicie bezpłatna. Wykonanie ekspertyzy w tym trybie trwa do 7 dni roboczych. Średni czas realizacji usługi odzyskiwania danych w tym trybie to około 30 dni. Istnieje możliwość przyspieszenia wykonania ekspertyzy do 3 dni roboczych. Koszt takiej przyspieszonej ekspertyzy to 369zł brutto, a średni czas realizacji zlecenia odzysku danych – 14 dni roboczych. 

W przypadku braku akceptacji kosztów odzysku danych naliczona jest jedynie opłata za kuriera w wysokości 25 zł brutto.

Preferowana forma przekazania danych to pendrive, a w przypadku większej ilości danych proponujemy zapis danych na dysku HDD rekomendowanej przez nas firmy. Istnieje możliwość zakupu takiego nośnika w naszym laboratorium lub dosłania własnego.

Koszt odzysku danych uzależniony jest od wielu czynników. Na cenę przede wszystkim wpływa rodzaj uszkodzenia, z którym mamy do czynienia. Niejednokrotnie cena może być zależna także od ilości danych lub potrzebnych części zamiennych.

Istnieje możliwość obniżenia kosztów odzysku danych przez przekazanie nam innego nośnika przeznaczonego do utylizacji. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Jest to mit który od dawna krąży w internecie. Już w przypadku nadpisania danych tylko jeden raz, nie ma możliwości ich odzyskania.

Przede wszystkim ważne aby nie korzystać z urządzenia. Wszelkie próby podłączenia do sieci uszkodzonych mechanicznie urządzeń mogą pogorszyć ich stan, a także mogą być niebezpieczne dla życia i zdrowia (ryzyko porażenia prądem i wystąpienia zawarcia). W przypadku uszkodzeń logicznych istnieje prawdopodobieństwo napisania danych, co uniemożliwia ich odzyskanie. Najlepiej wyłączyć nośnik i oddać go do profesjonalnego laboratorium zajmującego się odzyskiwaniem danych.

Jeżeli nośnik wydaje niestandardowe dźwięki, najprawdopodobniej będziemy mieli do czynienia z uszkodzoną głowicą. Dlatego najważniejsze jest, aby jak najszybciej odłączyć nośnik od zasilania, by nie powodować kolejnych uszkodzeń. 

W przypadku uszkodzonej głowicy jedyną szansą na odzyskanie danych jest skorzystanie z usług profesjonalnego laboratorium zajmującego się odzyskiwaniem danych.

W praktyce jedyne, co możemy zrobić z tak uszkodzonym dyskiem, to odzyskać z niego dane. Na chwilę obecną nie ma skutecznej metody która umożliwi naprawę dysku. 

Nawet jeżeli taki nośnik udałoby się uruchomić, najprawdopodobniej w najbliższym czasie ulegnie on ponownej awarii. 

Wraz z wykonaniem usługi odzysku danych z Twojego dysku lub telefonu, możemy również naprawić Twoje urządzenie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Bezpłatnego kuriera można zamówić tutaj. Na podany przez Ciebie adres mailowy prześlemy formularz zgłoszeniowy oraz list przewozowy. Formularz zgłoszeniowy trzeba wypełnić i włożyć do przesyłki. List przewozowy naklej na zabezpieczoną przesyłkę. Kurier przyjedzie w wybrany przez Ciebie dzień roboczy.

Nośnik należy zabezpieczyć w taki sposób, aby nie uległ uszkodzeniu w trakcie transportu. Najlepiej owinąć go folią bąbelkową lub innym miękkim tworzywem i włożyć do kartonowego pudełka. Koperta może okazać się niewystarczająca. 

Do przesyłki należy dołączyć formularz zgłoszeniowy, który otrzymasz w mailu po zamówieniu kuriera. Możesz go również pobrać tutaj. 

Masz jeszcze jakieś pytania?

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie w naszym FAQ, zawsze możesz się z nami skontaktować. Odpowiemy Ci najszybciej jak to możliwe.

 

Wiedza ekspertów
dla Twojego bezpieczeństwa

Odkryj najciekawsze lub najtrudniejsze zlecenia, które zrealizowaliśmy. Dowiedz się więcej na temat uszkodzeń nośników i sposobach ich zapobiegania na naszym Blogu o odzyskiwaniu danych.

FAQ